IT i undervisningen

På Gylling Efterskole anvendes IT som det vigtigste værktøj i undervisningen. Computer, tablets og smartphones er en naturlig del af hverdagen, og skolen prioriterer derfor dette meget højt. Vi anvender forskellige hjælpeprogrammer, som kan støtte de unge i at udføre de opgaver som de møder i undervisningen. Vi har som målsætning at de unge lærer at bruge disse programmer på et meget højt niveau, og at de kan anvende disse færdigheder i de uddannelser og det arbejdsliv som venter dem.

Man skal selv medbringe en bærbar PC eller Macbook og øvrigt IT-udstyr. Skolen sørger for at installere alle de nødvendige programmer til skolebrug. Hvis eleven oplever tekniske udfordringer med sin computer, kan man midlertidigt låne en af skolen. På skolen er der ansat en IT-medarbejder, som i dagligdagen er behjælpelig med udfordringer og problemer.

Krav til computer

• En bærbar PC eller MacBook.
• En taske til at transportere computeren i.
• Høretelefoner eller headset.

Den bærbare computer bliver dit nye penalhus. Da computeren efterhånden er blevet en stor del af hverdagen på Gylling Efterskole er det vigtigt at eleven anskaffer sig en computer inden skolestart. Skolen installerer aktuelle hjælpeprogrammer.

Skolen sørger for...

Følgende programmer installerer skolen på elevernes PC, til brug indtil skoleårets slutning:

• Microsoft Office: Word, Excel og Power Point.
• CD-ord: Syntetisk og digitalt oplæsningsprogram på PC med Windows.
• Div. Matematikprogrammer.
• Intowords på Mac

Introduktionsvidoer

Se vores instruktionsvideoer på YouTube