Kreative fag

Valgfag vælges fire gange om året

Keramik

I keramik vil du lære forskellige teknikker som banke/trykke, pølse og pladeteknik. Du kommer til at arbejde med tegning og komposition til brug som arbejdstegning, forskellige former for dekoration og glasurer. Vi vil mest beskæftige os med raku-brænding, der foregår i en udendørs gasovn. Vi udstiller ofte de færdige produkter.

Kreativt værksted

I kreativt værksted kan du stifte bekendtskab med forskellige materialer som glas, grafik og andet, der er nærliggende for de emner vi arbejder med. Du arbejder ud fra eget eller lærerens oplæg med formgivning af et produkt, og du kan her fordybe dig i en eller flere teknikker. Vi udstiller ofte de færdige produkter. Der arbejdes med temaer, hvor flere forskellige af de nævnte materialer indgår.

Glas: I arbejdet med glas bliver der undervist i skæreteknikker, forskellige former for dekoration og produktets udtryk og anvendelse.

Grafik: I grafik bliver der undervist i forskellige trykteknikker som højtryk på polyplast og forskellige dybtryksteknikker.

Billedkunst

I Billedkunst arbejder vi, som udgangspunkt, med en fælles opgave. Det kan være med udgangspunkt i maleri, tegning, fotos, collage eller andet. Som oftest afslutter vi med at lave en fælles udstilling, da det er en vigtig proces at lære at kommunikere via det personlige udtryk. Der er ikke forventning om, at du kan en hel masse på forhånd, vi øver os sammen og det vigtigste er, at alle får en positiv oplevelse at bygge videre på.

Drama

Kan du godt lide at lave skuespil og se teater, så er dramalinjen måske lige noget for dig. Her får du lov til at Improvisere på livet løs og bruge dine kreative evner på en legende og eksperimenterende måde. Du lærer nye teknikker og lærer at arbejde sammen med andre i et udfordrende fællesskab.

Musik

Musik på Gylling Efterskole er for dig, der brænder for at spille og synge og gerne vil bruge 5 lektioner på det om ugen. Vi har fokus på sammenspil - at lave et band, men arbejder også med rytme og bevægelse, med musikteori og musikforståelse. Musikholdet spiller til arrangementer på skolen, spiller til skolens musical og årets store musikfestival. Din vigtigste forudsætning er, at du elsker musik!!

Digital Grafik

I valgfaget Digital Grafik produceres der plakater og andet grafisk materiale. Faget er en indførsel i de grundlæggende principper i digital billedbehandling og design. Alt arbejde udføres på tablets, som skolen råder over.

Musical

Hør musikken fra nogle af vores musicals.

Splittet til atomer

Journalister